Endurance team wint brons op WK

wk samorin_2

Het Nederlandse enduranceteam heeft op het wereldkampioenschap in Samorin (Slowakije) de bronzen medaille gewonnen. Vorig jaar behaalde het team op dezelfde plek ook al het brons op het Europees Kampioenschap. De beste Nederlandse prestatie kwam op naam van Joyce van den Berg die met Rouchka da Luck op een knappe zevende plaats eindigde. De wedstrijd werd net als bij het EK YR twee weken geleden gedomineerd door Spaanse combinaties.

Joyce van den Berg voltooide de 160 kilometer in 7.29.29 uur met een gemiddelde snelheid van 21.358 km/u. Iris van der Horst met Benthe werd 21e ((19.677 km/u) en Melisa Huisman met Kaïn 22e ((19.676 km/u). Carmen Theunissen-Römer kon met Priam des Rochs de wedstrijd helaas niet voltooien.

Spanje won individueel en als team de wereldtitel, het teamzilver ging naar Frankrijk.

Uitslagen teams

Eindklassement individueel:
eerste plaats: Punti Dachs Jaume – 6:46:42 (Spanje);
tweede plaats: Luque Moral Alex – 6:47:32 (Spanje);
derde plaats: Al Khalifa HH SH Nasser – 6:49:47 (Bahrein).

Uitslagen individueel