TOELICHTING OP AFTREDEN ALGEMEEN DIRECTEUR KNHS

Begin december 2017 is de Algemeen Directeur  van de KNHS, Rens Plandsoen, onverwacht door het KNHS-Bestuur op non-actief gesteld. Het is terecht dat naar aanleiding hiervan vragen zijn gesteld – niet alleen door de Ledenraad, maar ook door andere personen uit de hippische wereld.

De Ledenraad heeft de afgelopen periode met diverse partijen/personen gesproken. Het is gebleken dat er vele gezichtspunten zijn en dat de situatie alleen maar verliezers kent. Het gaat te ver hier inhoudelijk op in te gaan.

Niemand wordt beter van wat er is gebeurd, maar er moet op dit moment vooral vooruit gekeken gaan worden in het belang van de hippische sport in de breedste zin van het woord. Rens Plandsoen signaleerde al dat de paardensport moderniseert, waardoor de behoeften van sporters en sportaanbieders veranderen en daarmee ook de taken van de KNHS. Dit staat dan ook voorop in de opdracht voor de interim directeur, Theo Fledderus (die per 2-1-2018 is aangesteld). Theo Fledderus krijgt een tijdelijke aanstelling totdat er een nieuwe Algemeen Directeur gevonden is. Het is belangrijk dat er geen zaken blijven liggen in afwachting van wat komen gaat, vandaar dat er voor deze aanpak is gekozen.

Naast Theo Fledderus worden er twee intermediairs aangesteld, die samen met de Ledenraad en het KNHS-Bestuur op zoek gaan naar de invulling van de KNHS-Bestuursfuncties die vacant zijn of vrijkomen in 2018. Het gaat in eerste instantie om twee functies, namelijk die voor voorzitter en die voor vice-voorzitter. De bestuursfunctie recreatiesport wordt later ingevuld.

De Ledenraad en het KNHS-Bestuur stellen gezamenlijk functieprofielen op, zodat aan de hand van deze profielen nieuwe KNHS-Bestuursleden geworven kunnen worden. De profielen zullen gericht zijn op de bovengenoemde transitie van de KNHS.

Het werven van geschikte KNHS-Bestuursleden is geen eenvoudige opgave en de Ledenraad zal dit proces nauw volgen om erop toe te zien dat de juiste kandidaten worden voorgesteld, zodat straks hopelijk alle neuzen weer dezelfde kant op staan en er weer gekeken kan worden naar de toekomst van onze zo geliefde paardensport.

Nienke Klomp, onze vertegenwoordiger in de Ledenraad, heeft alle vergaderingen bijgewoond en de discussies gevolgd. Op het moment dat er twijfel is over de gevolgde gang van zaken en er reden is tot het verder informeren van onze leden, zullen wij dit als bestuur zeker niet nalaten, omdat wij hechten aan de mening van onze achterban.

Mochten er nog vragen zijn, dan kun je die altijd stellen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Bestuur KNHS Endurancevereniging