Eerste driedaagse over de Veluwe groot succes

driedaagse DSCF0921

De eerste driedaagse over de Veluwe is een groot succes geworden met 26 combinaties aan de start. In klasse 2 reed Eva de Jong met LHT Khariton de 3 x 30 km in de snelste tijd. In klasse 3 reed Karin de Ruijter met Matuvu de Salm de 3 x 50 km als snelste. De beste condition prijs ging naar Leah van Marian Leytens.

Kenmerkend voor deze wedstrijd is dat het niet om de prijzen gaat maar om het avontuur, de prachtige route en drie dagen optrekken met je paard. De route liep van Arnhem, via Laag Soeren en Hoenderloo naar Kootwijkerbroek. Beslist geen “gewone” wedstrijd, schreef de organisatie al. "Dit is een wedstrijd met uitdagingen. De route wordt aangeleverd op een GPS en een routekaart. Tijdens de wedstijd dienen het paard en de ruiter de nacht door te brengen op het vetgateterrein."

De organisatie stak prima in elkaar. Er waren goede terreinen om te overnachten. Gemeenschappelijk avondeten eventueel op bestelling. Kampvuur. Haal-, en brengservice voor de deelnemers die zonder groom deelnemen. Twee vaste dierenartsen die de volledige drie dagen aanwezig waren en de paarden controleerden en volgden. En als extra was het geweldig weer met slecht een halve regenachtige dag. Jury die de aanpak goed begreep en op alle fronten meedacht. Vrijwilligers om niet alleen de wedstrijd maar ook het evenement goed te laten verlopen.

Deelnemers reageren enthousiast: "drie dagen van genieten van een geweldig organisatieteam, van gezellige mensen om ons heen, een braaf paerd en een geweldige route die met gps prima te rijden was... ik blijf met een grijns de komende dagen rondlopen... nagenietend van een heerlijke wedstrijd. Iedereen bedankt!"
Een ander: "Echt fantastische wedstrijd!! genoten en gezelligheid, echt top dat deze vier dames (organisatoren: Sandra, Tonkie, Annalynn en Jiske) de uitdaging aan zijn gegaan! En wat een mooi resultaat! Volgend jaar weer!

Uitslagen: klasse 2 en klasse 3.