Endurance Index in de startblokken

Green Distance gaat een index maken van alle paarden van Nederlandse ruiters die 80 km en meer in endurance hebben gereden. Op basis van punten per rit gaat er een lijst ontstaan waar je snel kan kijken welke paarden het best hebben gepresteerd in heden en verleden. Deze site is het startpunt.

Ook zullen de ouders en grootouders punten krijgen waardoor ook zichtbaar gaat worden welke ouders en lijnen succesvol zijn in de Nederlandse endurance. Op deze manier zal een database ontstaan waar een ieder gemakkelijk prestaties van paard, broes/zussen en ouders kan nazoeken. Niet alleen heel leuk, maar ook heel handig bij bv koop of verkoop van paarden voor de endurance.

In het begin zal de lijst nog vrij eenzijdig zijn, maar in de loop van de jaren zal een steeds representatiever karakter krijgen. Alle rassen kunnen meedoen, en in de loop van de tijd hopen we ook een lijst per ras of type paard te kunnen gaan maken.

De lijst wordt gemaakt door de gebruikers zelf. Dus meld je aan op de website en ga zodra dat straks kan de gegevens van je paard(en) invoeren. Deze gegevens met alle resultaten zullen dan op de index komen samen met alle anderen en op deze manier krijgen we een heel mooi overzicht.