Elti Bronsveld (69) is overleden

elti overleden_kaart

Deze week ontvingen we het trieste bericht dat Elti Bronsveld op zondag 31 mei jl. is overleden. Elti is 69 jaar geworden en zoals de kaart treffend verwoordt: "She finally lost the battle". Een strijd van tien jaar tegen kanker! Met de kernwoorden "doorzettingsvermogen" en " onuitputtelijk".

Zo kennen we Elti ook in de endurancesport. Vanaf de oprichting van de vereniging, bijna 25 jaar geleden, was ze er al bij met het organiseren van wedstrijden en het controleren van routes. Haar wedstrijd bij de Achterhoekse paardendagen en haar inzet voor mendurance zijn mijlpalen. Na wedstrijdcommissaris, werd ze jurylid zowel nationaal als internationaal.
Haar ervaringen deelde ze ook jarenlang in de endurancecommissie van de KNHS.
Haar belangrijkste doel was dierenwelzijn in de sport op alle vlakken.
Niets was haar wat de sport betreft teveel.
Ondanks haar ziekte reisde ze afgelopen jaren, tussen de chemokuren door, vanuit de Achterhoek af naar de wedstrijdterreinnen. Haar inzet motiveerde anderen om als jury in te stappen en het beste te geven voor de paardensport.

Ik heb een lange periode met Elti morgen samenwerken en zal haar blijven herinneren om haar kennis, kunde en vasthoudendheid. En eigelijk vooral omdat ze een hulpvraag nooit weigerde. Hartelijk dank, Elti, voor je liefde voor dieren en de endurancesport!

elti overleden_foto