Nieuw Subtop programma KNHS Endurancevereniging

De Subtop Endurance wordt gevormd door een groep ruiters die goed wil presteren op (inter)nationaal klasse IV-niveau (100+ km) of kaderambities heeft (A- en B-kader). De KNHS Endurancevereniging biedt hen dit begeleidings- en opleidingstraject om verder te komen in de sport en hun ambities te kunnen verwezenlijken.

Eisen voor deelname:
• De combinatie ruiter/paard is minimaal klasse III-startgerechtigd óf de ruiter zelf is klasse III-geklasseerd. Ruiters die al opgenomen zijn in het A- of B-kader of het perspectievenplan voor de jeugd zijn uitgesloten van deelname.
• De ruiter vormt al minimaal een jaar een combinatie met het deelnemende paard (geïnteresseerden met ruime ervaring die korter dan een jaar een combinatie met hun paard vormen kunnen tot de groep worden toegelaten na beoordeling door de Subtop-commissie). Het hebben van een startpas als combinatie is een vereiste.
• De ruiter is lid van de KNHS Endurancevereniging.

Doel:
Het bieden van extra begeleiding en opleiding aan ruiters die de ambitie hebben om (inter)nationaal beter te presteren op 100+ -afstanden, dit met behoud van eigen initiatief en verantwoordelijkheid.

Subdoelen:
--> De ruiter helpen om zelf een goede basis te leggen (en te onderhouden) om als combinatie met zijn/haar paard naar 100+ -afstanden toe te werken en ook daadwerkelijk te gaan presteren. Daarnaast het creëren van bewustwording: te paard en bij alles wat eromheen speelt. Wij streven als vereniging naar ruiters met een gedegen kennis op het gebied van training en belastbaarheid van hun paard(en).
--> De ruiter informeren omtrent de kwalificatie-eisen van de FEI en het A-/B-kader, om hier desgewenst naartoe te kunnen werken.

Activiteiten:
• Vaststellen van doelen en het plan deze doelen te bereiken: wedstrijdplanning/wedstrijdbegeleiding/analyseren en evalueren seizoen.
• Endurance-APK: ruiter en paard laten nazien door diverse deskundigen.
• Clinics/lezingen/workshops.
• Lessen: onder andere: dressuurtraining, terreintraining, houding-en- zitles, renbaantraining.
• Trainingsweekend in Ardennen of Eifel.

Kosten:
Deelname aan het Subtop-programma kost € 450,00 per jaar, lopende van 1 juli 2015 tot en met 30 juni 2016 (dit bedrag kan in drie termijnen betaald worden).
Het is mogelijk om je gedurende het jaar af te melden, doch er kan geen geld worden verrekend of teruggestort, ongeacht de reden van afmelding.

In dit bedrag zijn inbegrepen:
• Begeleiding door een expert op het gebied van wedstrijdplanning en -evaluatie.
• Vijf clinics/lezingen/workshops (theorie).
• Drie lessen (praktijk).
• Trainingsweekend Ardennen/Eifel (verblijf ruiter en paard).
• Endurance-APK.

Reiskosten en dergelijke blijven voor eigen rekening. Bij deelname aan extra activiteiten betaalt de deelnemer hiervoor de vastgestelde prijs.

Afhankelijk van het aantal aanmeldingen zullen de activiteiten op meerdere momenten worden ingepland. Let wel: er is geen verplichting om aanwezig te zijn bij alle activiteiten, maar je benut het pakket wel optimaal als je aan zoveel mogelijk activiteiten meedoet.

De trainingen en clinics zullen worden gegeven door gediplomeerde en ervaren instructeurs met kwalificaties die voldoen aan de eisen van de KNHS en het Subtop-programma van de KNHS Endurancevereniging.

EnduranceAcademy:
Er zullen meer lessen, clinics, lezingen en workshops georganiseerd worden dan in het Subtop-pakket gepland zijn. Wij willen hiermee de EnduranceAcademy ook een boost geven door de diverse activiteiten niet alleen aan te bieden in het kader van de Subtop-groep, maar toegankelijk te maken voor alle leden van de KNHS Endurancevereniging. Echter, de Subtop-groep heeft wel altijd voorrang bij het aanmelden voor deze activiteiten.

Voorwaarden:
• Voor alle activiteiten en bijeenkomsten georganiseerd door het Subtop-programma geldt dat ze altijd op eigen risico zijn.
• Het bestuur van de KNHS Endurancevereniging aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade ontstaan bij ruiter, begeleider c.q. paard/pony c.q. materieel gedurende de deelname aan activiteiten van het Subtop-programma, noch erna of vooraf.
• De communicatie zal altijd via website of e-mail verlopen. De ruiter is zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste contactgegevens.
• Wij verwachten dat de deelnemer met een gezond en fit paard, goed onderhouden harnachement en cap op de trainingsactiviteiten verschijnt. Als dit naar de mening van de betreffende instructeur niet 100 procent het geval is, kan deelname aan de training geweigerd worden.
• Wij verlangen dat de deelnemer er zelf zorg voor draagt voldoende WA-verzekerd te zijn.
• Bij deelnemers jonger dan 18 jaar verlangen wij schriftelijke toestemming tot deelname van de ouders.

Tot slot:
Wij willen mensen stimuleren om zelf te blijven zoeken naar informatie, niemand is ooit uitgeleerd. Door middel van deze Subtop-groep (en ook de EnduranceAcademy) willen wij meer ruiters in contact brengen met professionals, handvatten meegeven om zelf aan de slag te gaan en binnen hun eigen mogelijkheden hun grenzen op te gaan zoeken. Samen trainen is altijd gezelliger en heel leerzaam.

Opgeven en meer informatie:
Contactpersoon: Yvonne Overes
E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.">Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.">Telefoon: 06-51547998 of 0578-616257 (bij voorkeur na 18.00 uur)

Namens de Subtop-commissie,
Mariëtte Schellingerhout;
Ilona van Roekel;
Yvonne Overes.

En wil je het complete subtop programma op papier, klik dan op de pdf.