Nieuwsbrief mei 2020

Foto: Monique Moor

Update samenstelling Bestuur

Wij bedanken Chris Berkers nogmaals voor al haar harde werk en inzet de afgelopen jaren, waarbij de communicatie en website naar een hoger niveau zijn getild. We zullen haar missen en wensen haar veel goeds!

Savanja Frissen heeft om persoonlijke redenen aangegeven te stoppen met haar bestuursfunctie voor sponsoring. We bedanken Savanja hartelijk voor haar inzet en voor wat ze in korte tijd voor de vereniging voor elkaar gekregen heeft: een aantal mooie nieuwe sponsoren voor het verenigingskampioenschap en een nieuwe hoofdsponsor.

Marie Danielsson heeft aangegeven het stokje over te willen nemen van de huidige interim Penningmeester Eric Kok. Marie zal dit als interim penningmeester gaan doen. Suzanne van Rossum komt het bestuur versterken als (interim) bestuurslid communicatie, en neemt de rol van Chris over. Beiden zijn interim aangesteld totdat zij officieel tijdens een ALV kunnen worden verkozen.

Wij zijn ontzettend blij met deze nieuwe (aspirant) bestuursleden! De komende tijd zullen zij zich voorstellen via de website, Facebook en de nieuwsbrief.

De voorzitter, Catherine van Ravenstein, is in de zomermaanden beperkt bereikbaar i.v.m. zwangerschapsverlof. De andere bestuursleden nemen haar rol waar.

Voorjaars-ALV  geannuleerd

Door de coronacrisis was het niet mogelijk om de Voorjaars-ALV op de gebruikelijke wijze door te laten gaan. De belangrijkste onderdelen van de Voorjaars-ALV zijn verkiezingen van nieuwe bestuursleden, het goedkeuren van de vorige notulen, het vaststellen van het financieel verslag, de jaarrekening en het verslag uitbrengen van de kascommissie.

Volgens de statuten moet de voorjaars-ALV uiterlijk 15 juni plaatsvinden. Dit is niet realistisch gezien de maatregelen die door de overheid zijn genomen m.b.t. bijeenkomsten. Daarom hebben wij gekozen, samen met de regio’s en andere nationale verenigingen, om dit jaar alleen een najaars-ALV te houden en beide samen te voegen.

Havens hoofdsponsor

Met trots presenteren wij onze nieuwe Hoofdsponsor Havens voor de jaren 2020-2021-2022. Als hoofdsponsor zal Havens duidelijk in beeld zijn bij de wedstrijden, op onze website en facebook, en in onze nieuwsbrieven.

Deze mooie samenwerking biedt de vereniging meer mogelijkheden voor prijzen op wedstrijden en voor het Verenigingskampioenschap en ondersteuning van wedstrijden.

We zien uit naar een goede en sportieve samenwerking de komende jaren!

Over Havens:
HAVENS is toonaangevend op het gebied van paardenvoeding. Het familiebedrijf bestaat al sinds 1845 en wij zijn continue bezig met de ontwikkeling en verbetering van onze producten. Onze voeders zijn uitgebalanceerd samengesteld waarbij alleen gebruik gemaakt wordt van hoogwaardige en natuurlijke grondstoffen, aangevuld met o.a. vitaminen en mineralen. Het veelzijdige HAVENS assortiment is zo samengesteld, dat er voor ieder type paard of pony, in iedere discipline en ieder belastingniveau een passend voer te vinden is. Naast een compleet assortiment krachtvoer (brokken, mengelingen en muesli) hebben wij ook hoogwaardige voedingssupplementen en ruwvoeraanvullingen.
Je kunt gerust zeggen dat HAVENS Paardenvoeders zich heeft bewezen in de praktijk. Menig internationale topruiter – onder andere Olympisch kampioen Jeroen Dubbeldam – heeft er fantastische prijzen mee behaald. Onze producten zijn in meer dan 50 landen wereldwijd verkrijgbaar.
Voor méér informatie: www.paardenvoeders.nl
Graag helpen wij je met een persoonlijk voeradvies: info@havens.nl of bel (+31) 0478 – 638 238

Vernieuwde website

De website van de KNHS Endurancevereniging is geheel vernieuwd! De website gaat vandaag online. De inhoud van de site endurancejeugd.nl is nu geïntegreerd in de website van de KEV. Neem een kijkje op www.endurancevereniging.nl

(Positieve) Feedback graag via webmaster@endurancevereniging.nl

Wedstrijden

Op dit moment is de richtlijn voor wedstrijden in de paardensport vanuit de KNHS:
(zie https://www.knhs.nl/nieuws/2020/coronavirus-en-paardensport/)

Het verbod op wedstrijden en competities blijft gehandhaafd en wordt verlengd met drie weken tot en met in ieder geval 19 mei. Het verbod op vergunnings- en meldingsplichtige evenementen wordt verlengd tot 1 september.

Endurancewedstrijden vallen onder de laatste categorie. Wij verwachten daarom niet dat er voor die tijd wedstrijden gehouden kunnen worden, maar blijven in overleg met de KNHS en wedstrijdorganisaties.

Houd de website (www.knhsendurancevereniging.nl) en Facebook (https://www.facebook.com/Endurancevereniging/) in de gaten voor andere leuke activiteiten en challenges!

Foto: Monique Moor

Verenigingskampioenschap 2020

In verband met de Coronacrisis zijn tot nu toe helaas veel wedstrijden geannuleerd. Of en wanneer het wedstrijdseizoen hervat kan worden is op dit moment de grote vraag. Het is in ieder geval duidelijk dat een volwaardig wedstrijdseizoen niet meer mogelijk is. Het bestuur heeft daarom het besluit genomen dat het Verenigingskampioenschap voor het seizoen 2020 niet door zal gaan. Wij vinden dit ontzettend jammer.

Dit betekent dat deze prijzen pas in het seizoen 2021 weer uitgereikt zullen worden.

Jubileum in 2021: KEV bestaat 30 jaar!

Deze mooie mijlpaal betekent dat het tijd is voor een feestje en leuke activiteiten voor de leden.
Heb je ideeën of vind je het leuk om in de feestcommissie te helpen om jubileumactiviteiten in 2021 te organiseren, stuur dan een email naar info@endurancevereniging.nl

Hippiade Endurance geannuleerd

De KEV en het Enduranceforum keken met enthousiasme uit naar de Hippiade Endurance dit jaar! Vanwege de beperkte inschrijvingen de afgelopen jaren voor de Hippiade Endurance, was besloten om deze tijdens een reguliere wedstrijd te laten verrijden. Meerdere organisaties hadden interesse getoond en uiteindelijk is er met de organisatie van Boost Sports gekeken naar mogelijkheden voor het organiseren van het kampioenschap in Hoog Soeren. Echter, met de huidige maatregelen vanwege de coronacrisis, zijn we genoodzaakt ook dit jaar de Hippiade te annuleren. Omdat wij de combinaties voldoende tijd willen gunnen om zich te kwalificeren, is het verplaatsen naar een later tijdstip dit jaar niet mogelijk. We hopen volgend jaar wel weer een Hippiade Endurance te organiseren en kijken hier alvast naar uit!
Persbericht KNHS: https://www.knhs.nl/nieuws/2020/hippiade-2020-afgelast/

KNHS Endurancevereniging Challenge
In deze vreemde tijd zonder wedstrijden is de zin om te trainen voor sommigen misschien ver te zoeken. Juist nu is een mooie tijd om te werken aan een goede basis, kleine dingen te oefenen en vooral veel lol met je knol te hebben. Daarvoor hebben wij iets voor jullie bedacht. Vanaf 1 mei komt er elke week een nieuwe Endurance Challenge voorbij waaraan jullie mee kunnen doen. Elke week een nieuwe opdracht om te volbrengen en ook elke week een nieuwe prijs om te winnen!

Kijk voor spelregels en meer informatie op: http://endurancevereniging.nl/knhs-endurance-challenge-2020/
Kijk voor de eerste challenge op Facebook (https://www.facebook.com/Endurancevereniging/)
en op de nieuwsberichten:

De eerste uitdaging wordt mogelijk gemaakt door ByBaukje en Havens:

Endurance Uitdagingen

Naast de Challenge die vanuit de KNHS Endurancevereniging ondersteund wordt, zijn er andere Uitdagingen waar onze leden aan mee kunnen doen, zoals de Uitdagingen die door Djilan en Chantal georganiseerd worden.

Voor meer informatie kijk op: https://www.facebook.com/groups/466754344079281/?ref=group_header

Hoofdsponsor van de KNHS Endurancevereniging:

Havens_since 1845_transparant
Scroll naar boven