Volg ons op Twitter

Endurancegame

Zoek op onze website

Inschrijving jubileumweekend open en uitgebreid

jubileumlogo 25 jaar kev
Ter gelegenheid van 25 jaar KEV wordt op 11 en 12 juni een aanwaaiweekend georganiseerd bij Camping Boszicht in Laag-Soeren.
De jubileumcommissie heeft een heel divers programma samengesteld, zodat er voor alle leden wel iets leuks bij te vinden is!
Voor ieder onderdeel kun je vanaf nu (apart) inschrijven.

Zaterdag 11 juni om 10 uur openen we feestelijk met koffie en gebak. Iedereen is van harte welkom, inschrijven hiervoor is niet nodig.

Voor het rijden in dit gebied is wel een vergunning nodig. Als je deze niet hebt, dan kunnen wij ervoor zorgen dat er eentje voor je klaarligt: mail dan even naar de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Om 11.00 uur: clinic ‘Paardenmassage’ door Mariska Versteeg van ‘Paard en Bewegen’. De details over deze clinic volgen nog, maar er is beperkt plek, dus wacht niet te lang met het opgeven hiervoor.

Vanaf 12.00 uur zal ‘Paardenmesttest Erindi’ aanwezig zijn en kun je voor 10 euro (in plaats van 12,50 euro) je paardenmest laten testen op wormeieren.

Zowel op zaterdag als zondag staat er een trainingsrit op het programma met een begeleider die de deelnemers onderweg ook nog het een en ander zal bijbrengen. Hiervoor is beperkt plek, dus geef je snel op!
Zaterdag om 12.30 uur start de rit met enduranceruiter Marly van Ditzhuijzen.

Rond 13.00 uur kun je met een trainingsrit starten. Je kunt kiezen uit een van de routes van ca. 15, 25 of 35 km (met dank aan Camping Boszicht die deze prachtige routes heeft uitgeschreven!).
Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om zelfstandig in deze mooie omgeving een rondje met je paard te gaan rijden. Voor deze ‘vrije’ ritten hoeft niet te worden ingeschreven en introducés zijn ook van harte welkom.

Ook Dabo’s Design, Kifrahorse en Paardenluxe zullen aanwezig zijn met een stand. Aansluiten in het strodorp is nog mogelijk, dus heb je nog een idee, meld het vooral even!

Om 15.30 uur komt Claire Schroijen van ‘EquiCrown’ een lezing geven over het lymfesysteem van het paard. Wist jij dat het lymfestelsel van jouw paard een belangrijke rol speelt in het afweersysteem? Hoe kun jij als eigenaar van jouw paard ervoor zorgen dat dit lymfesysteem zo optimaal mogelijk zijn werk kan doen?

Van 16.00 tot 18.00 uur zal Karin Leibbrandt (mede-eigenaar Equicare-Plus (www.equicare-plus.com), eigenaar 4DimensionDressage en revalidatiedierenarts) een clinic ‘Endurancepaard in balans’ geven.
Dit is een interactieve clinic met als doel onze endurancepaarden in balans en blessurevrij te trainen en uit te brengen op wedstrijden. Deze clinic is geschikt en interessant voor ruiters uit alle klassen!!

De onderwerpen die onder andere aan bod zullen komen zijn:
- Anatomie/bewegingsleer;
- Vier dimensies die nodig zijn om een paard met de juiste balans, ontspanning, voorwaarts-neerwaarts met het gewicht goed verdeeld over vier benen te kunnen laten lopen;
- Lateroflexie;
- Balans aan de enkele longe.

De clinic is specifiek gericht op de training van onze endurancepaarden. Dus wil jij je paard de beste training geven en daar meer over leren, wees er dan snel bij, want er zijn voor deze clinic slechts 20 plaatsen beschikbaar!

Vanaf 20.00 uur begint de feestavond bij Manege de Spreng met DJ Roel, die er een gezellig feestje van zal maken. Toegang voor leden is gratis en partners/introducés betalen hiervoor 10 euro (zes drankjes inbegrepen en er gaan hapjes rond). Uiteraard kun je zelf nog drankjes bijhalen, deze kosten dan 1,75 euro.

Voor diegene(n) die graag willen overnachten, met of zonder paard, zijn er verschillende opties. Zo kun je overnachten in je eigen tent of trailer of je kunt gebruikmaken van een van de blokhutten van Camping Boszicht. Voor je paard heb je de mogelijkheid om hem in de paddock of op stal te zetten (voor prijzen zie het overzicht hieronder). Ook kun je gebruikmaken van een verzorgd ontbijt.

Zondag 12 juni kun je ‘s morgens nog een keer genieten van een van de prachtige ritten, uitgeschreven door Camping Boszicht, van circa 15, 25 of 35 km. Voor de ‘vrije ritten hoeft niet worden ingeschreven en introducés zijn ook van harte welkom. Denk hierbij ook weer aan de vergunning (zie eerder).

Om 11.00 uur gaat enduranceruiter Monique de Boer met een groepje ruiters op pad.

Gelijktijdig wordt om 11.00 uur de clinic Karin Leibbrandt herhaald (zelfde inhoud als zaterdag).

Om 14.00 uur geeft Tonkie Collée een clinic over het rijden van meerdaagse wedstrijden, die ongeveer tot 17.00 uur zal duren.

Esther Groen van ‘Green Distance’ zal om 15.30 uur aanwezig zijn met de paardrijsimulator ‘SIM’. In sessies van 15 minuten per persoon zal zij geïnteresseerden kennis laten maken met deze nieuwe (niet-elektronische) simulator. Ook hier geldt: vol is vol!

Hierna sluiten wij dit feestweekend af met een heerlijke BBQ op Camping Boszicht. Voor € 15,00 p.p. krijg je een volledig verzorgde maaltijd, inclusief drie drankjes. Wij zullen rekening houden met vegetariërs en visliefhebbers.

Digitaal inschrijven

Inschrijfformulier voor het jubileumweekend.

Inschrijfformulier voor het aanvullende programma.

Prijzen jubileumfeest

Let op
De inschrijvingen voor de overnachtingen zullen sluiten op 25 mei a.s. om de juiste plaatsen te kunnen reserveren. De einddatum van de volledige inschrijving is 5 juni a.s. De inschrijving is pas definitief na ontvangst van de betaling. Het verschuldigde bedrag dient overgemaakt te worden op rekeningnummer NL56 ABNA 0481 1423 47 op naam van de KNHS Endurancevereniging te Ede. Wij zullen de gemaakte keuze en de ontvangst van de betaling bevestigen.

Camping Boszicht
Priesnitzlaan 4, 6957 DE Laag-Soeren