Decadeteam-awards

Decadeteam-award

Naast de Mijlpaalawards hebben we nóg een tweede nieuwe categorie in het Verenigingskampioenschap: de Decadeteam-award. Samen met je paard ben je een Decadeteam als je tien jaar of meer sámen actief bent in de endurancesport én je hebt als combinatie tenminste 2500 goedgekeurde wedstrijdkilometers. Ook deze prestatie van jarenlang samenwerken met je paard gaan wij belonen

Wanneer kom je in aanmerking voor een Decadeteam-award?

De Decadeteam-award wordt uitgereikt aan een combinatie van ruiter en paard die samen tien jaar of meer actief zijn in de endurancesport én tenminste 2500 goedgekeurde wedstrijdkilometers. Om in aanmerking te komen voor een Decadeteam-award hoeft de combinatie niet alle wedstrijdseizoenen in een periode van tien jaar gestart te zijn. De wedstrijden mogen zowel in binnen- als buitenland gereden zijn. Decadeteam-awards worden per combinatie eenmaal per decade (periode van tien jaar) uitgereikt.

Hoe kom je in aanmerking voor een Decadeteam-award?

Om in aanmerking te komen voor een Decadeteam-award meld je jezelf aan door een mail te sturen naar kilometervreter@endurancevereniging.nl. In je mail geef je aan met welk paard jij een Decadeteam bent. In verband met het controleren van de inschrijving en het bestellen van de prijzen, is opgeven voor de Decadeteam-awards mogelijk tot 15 november 2019

Wanneer worden de Decadeteam-awards uitgereikt?

Net als de uitreiking van de Verenigingskampioenschappen, reiken wij de Decameteam-awards uit tijdens de Nieuwjaarsborrel. De Nieuwjaarsborrel vindt plaats op 9 februari 2020. De locatie wordt nog bekend gemaakt. Wij vinden het belangrijk dat de winnaars van de Decadeteam-awards zélf hun award ophalen. Daarom moet je zelf aanwezig zijn bij de Nieuwjaarsborrel om in aanmerking te komen voor de award.

Nog enkele spelregels...

• Alle goedgekeurde én geklasseerde wedstrijdkilometers in binnen-en buitenland tellen mee voor de Decadeteam-awards.
  • De Decadeteam-award is gebonden aan de combinatie van paard en ruiter
  • Om in aanmerking te komen voor de Decadeteam-award hoeft de combinatie niet meer actief te zijn in de wedstrijdsport
  • Een Decadeteam-award kan ook postuum worden uitgereikt
  • Ruiters zijn zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van buitenlandse wedstrijden
  • Bij twijfel of er voldaan is aan de Decade, moet de ruiter bewijsvoering aanleveren

Initiatiefnemers

Het initiatief voor deze nieuwe categorieën binnen het reguliere Verenigingskampioenschap is een samenwerking van Ineke Westers, Helma Timmer en Melanie de Jong  en wordt ondersteund door het bestuur van de KNHS Endurancevereniging. Melanie de Jong verwerkt de inschrijving en afhandeling van de Decadeteam-awards, Mijlpaal-awards en Kilometervreters voor seizoen 2019.