Tijdregistratie met Equipe

Equipe

Sinds seizoen 2022 hebben we afscheid genomen van KEV-in en werken we met Equipe voor de tijdregistratie van de endurancewedstrijden in Nederland. Equipe is een Zweeds systeem dat in geheel Europa gebruikt wordt. Voor Endurance wordt het toegepast in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland en Nederland.

Online volgen van wedstrijden

Alle tijden en hartslagen worden tijdens een wedstrijd live ingevoerd door vrijwilligers. Hierdoor kun je wedstrijden online volgen. Dit kan via een app op je telefoon of via online.equipe.com . Bovenin het scherm kun je kiezen voor Nederland en discipline Endurance. Als je een account aanmaakt kun je ook een combinatie volgen en krijg je berichtjes als de ruiter arriveert of naar de vetgate gaat.

Equipe Master

Het voorbereiden van de wedstrijd in Equipe, het aansturen van de tijdwaarneming vrijwilligers, het controleren of alle tijden binnenkomen en het maken van de uitslag wordt door de Equipe Master gedaan. Zij of hij is de spin in het web.

Vrijwilligers

Het invoeren van tijden wordt gedaan door vrijwilligers met behulp van tablets. Lijkt het je leuk om dit te doen, meldt je dan aan bij een wedstrijdorganisatie. Je hoeft geen verstand van paarden of endurance te hebben!

Club van 100

Dankzij de club van 100 heeft de KNHS Endurancevereniging dit systeem kunnen ontwikkelen en aanschaffen. Het systeem om tijden in te voeren is op maat gemaakt voor de KEV. Naast Tablets, laptops en printers is er ook een beeldscherm waarop een startscherm voor 2e, 3e en 4e ronde getoond kan worden.