Kinder-endurance

Dit jaar zal de Eenhoorn “kinder rit” link 1  link 2, op 4 september 2021 georganiseerd worden. Bij de kinder rit staat plezier maken en leren voorop. Daarom wordt er ook geen klassement opgesteld en gaan alle kinderen met mooie prijzen naar huis. Er is veel tijd om uitleg te geven en de kinderen op een leuke manier kennis te laten maken met de endurance sport en alles wat daarbij komt kijken.

Maar wist je dat vanaf de dag waarop de 7-jarige leeftijd wordt bereikt de deelnemers mogen uitkomen op wedstrijden? Voor deelname aan de klasse III en IV moet een deelnemer minimaal 12 jaar oud zijn.

Deelnemers mogen vanaf 1 januari van het jaar waarin zij 14 jaar oud worden zelfstandig deelnemen aan endurancewedstrijden. Deelnemers die hier nog niet aan voldoen moeten onder begeleiding rijden.

De begeleider:
– is minimaal 18 jaar oud (minimaal bereikt op de dag van de wedstrijd),
– neemt deel aan de wedstrijd en voldoet aan alle reglementaire bepalingen,
– blijft gedurende de wedstrijd bij de betreffende combinatie,
– mag maximaal 1 deelnemer per wedstrijd begeleiden

Het gehele regelement kun je terug vinden op: wedstrijdregelement