KNHS Endurance Challenge 1 mei

In deze vreemde tijd zonder wedstrijden is de zin om te trainen voor sommigen misschien ver te zoeken. Juist nu is een mooie tijd om te werken aan een goede basis, kleine dingen te oefenen en vooral veel lol met je knol te hebben. Daarvoor hebben wij iets voor jullie bedacht. Vanaf 1 mei komt er elke week een nieuwe endurance challenge voorbij waaraan jullie mee kunnen doen. Elke week een nieuwe opdracht om te volbrengen en ook elke week een nieuwe prijs om te winnen!

Kijk voor spelregels en meer informatie op: knhs-endurance-challenge-2020

Het is vrijdag 1 mei en vandaag start de online endurance challenge!

De eerste opdracht is geschikt voor iedereen, voor elk niveau en zelfs als je nog nooit een endurancewedstrijd hebt gereden. Juist voor degene die nog geen ervaring hebben is de opdracht van deze week een ideale gelegenheid om te oefenen en jezelf en je paard beter voor te bereiden op je eerste wedstrijd. Voor de ervaren ruiters weer een goede oefening om tussendoor of na een training te doen. Ben je zelf nog geblesseerd, of kan je groom het gewoon beter, dan mag je ook je groom deze opdracht laten uitvoeren.

De opdracht van week 1: wie is de beste voordraver?

Wat moet je doen?
Reageer onder deze post vóór vrijdag 8 mei met een FILMPJE van maximaal 1 minuut waarin je je paard voordraaft op een rechte lijn heen en terug.

Wat valt er te winnen?
Deze week maak je kans op een pakket van hoofdsponsor Havens en een stickerset gemaakt door By Baukje van 8 stickers met je naam of de naam van je paard en 2 vlaggen. De stickers kunnen gebruikt worden op kisten, je trailer, de auto of op emmers!

Hoe moet je nu een paard voor de dierenarts goed voordraven? Dat doet Rachel Marty samen met endurance legende Eenhoorn’s Dahman voor in dit filmpje Voordragen Eenhoorn's Dahman door Rachel Marty

Tips:
1. Zorg dat je basis goed is en je je paard kunt aan laten draven en stoppen op commando.
2. Zorg voor een vlakke en regelmatige ondergrond. Eventueel kun je een pionnetje aan het einde van de baan zetten om het voor jezelf makkelijker te maken om op een rechte lijn te blijven.
3. Zorg dat je het tempo kunt controleren. Niet te hard en niet te zacht. Neem de bocht in stap!
4. Hou het touw niet te kort vast, dan kun je je paard in zijn beweging belemmeren.
5. Draai altijd om je paard heen, zodat je paard in de binnenbocht loopt. Zo kan de dierenarts het paard goed beoordelen en loop je er zelf nooit voor.

Ga snel oefenen en stuur je beste filmpje in, want wie wil deze gave prijzen nou niet winnen

Stuur je filmpje per mail of via Wetransfer naar: Challenge@endurancevereniging.nl

De winnaar zal gekozen worden door een wisselende gastjury die voorlopig nog even geheim zal blijven.

Nogmaals, maximaal 1 inzending per persoon bij elke opdracht.