Mijlpaal-awards

Endurance is van oudsher het kilometervreten met je paard in wedstrijdverband. Elke 10, 100 of 1000 kilometer bereik je met je paard weer een nieuw afstandsrecord: een mijlpaal!

Samen met de leden van de KNHS Endurancevereniging willen wij het behalen van mijlpalen vieren. Daarom belonen we vanaf dit jaar elke 1000km die gereden wordt als vaste combinatie vanaf de 2500km! Kortom: we introduceren de Mijlpaal-awards, een nieuw onderdeel naast het al bestaande Verenigingskampioenschap!

Wanneer kom je in aanmerking voor een Mijlpaal-award?

De Mijlpaal-award wordt uitgereikt aan een combinatie van ruiter en paard die 2500 goedgekeurde wedstrijdkilometers heeft gereden in binnen- en buitenland. Na 2500 kilometer worden de Mijlpaal-awards per 1000km uitgereikt. Dus na 2500km kom je in aanmerking voor een nieuwe Mijlpaal-award bij 3500, 4500, 5500, 6500 kilometer etc.

Hoe kom je in aanmerking voor een Mijlpaal-award

Om in aanmerking te komen voor een Mijlpaal-award meld je jezelf aan door een mail te sturen naar kilometervreter@endurancevereniging.nl. In je mail geef je aan met welk paard jij een van de Mijlpalen hebt bereikt. In verband met het controleren van de inschrijving en het bestellen van de prijzen, is opgeven voor de Mijlpaal-awards mogelijk tot 15 november 2019.

Wanneer worden de Mijlpaal-awards uitgereikt?

Net als de uitreiking van de Verenigingskampioenschappen, reiken wij de Mijlpaal-awards uit tijdens de Nieuwjaarsborrel. De Nieuwjaarsborrel vindt plaats op 9 februari 2020. De locatie wordt nog bekend gemaakt. Wij vinden het belangrijk dat de winnaars van de Mijlpaal-awards zélf hun award ophalen. Daarom moet je zelf aanwezig zijn bij de Nieuwjaarsborrel om in aanmerking te komen voor de award.

Nog enkele spelregels...

• Alle goedgekeurde én geklasseerde wedstrijdkilometers in binnen-en buitenland tellen mee voor de Mijlpaal-awards.
  • De Mijlpaal-award is gebonden aan de combinatie van paard en ruiter
  • Om in aanmerking te komen voor de Mijlpaal-award hoeft de combinatie niet meer actief te zijn in de wedstrijdsport
  • Een Mijlpaal-award kan ook postuum worden uitgereikt
  • Ruiters zijn zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van buitenlandse wedstrijden
  • Bij twijfel of er voldaan is aan de Mijlpaal, moet de ruiter bewijsvoering aanleveren

Initiatiefnemers

Het initiatief voor deze nieuwe categorieën binnen het reguliere Verenigingskampioenschap is een samenwerking van Ineke Westers, Helma Timmer en Melanie de Jong en wordt ondersteund door het bestuur van de KNHS Endurancevereniging. Melanie de Jong verwerkt de inschrijving en afhandeling van de Decadeteam-awards, Mijlpaal-awards en Kilometervreters voor seizoen 2019.