Bestuurswisseling: Bedankt voorzitter Catherine en welkom Jacky!

Onze voorzitter, Catherine van Ravenstein, heeft na bijna zes jaar aangegeven te willen stoppen als voorzitter van onze vereniging. Ze gaat zich richten op een nieuwe uitdaging in de yoga wereld. We zijn Catherine enorm dankbaar voor alles wat ze voor de vereniging heeft betekend en voor haar inzet gedurende de afgelopen jaren.

De periode waarin Catherine voorzitter was, begon roerig voor het bestuur. Daarna zijn de financiën op orde gebracht en waren er enkele wisselingen binnen het bestuur. Onder Catherine’s leiding zijn de banden met de KNHS versterkt en heeft onze Endurance vereniging zich positief ontwikkeld.

Als bestuur en als vereniging willen we Catherine hartelijk bedanken voor haar inzet en wensen we haar het allerbeste voor de toekomst. Gelukkig zullen we haar nog regelmatig zien als jury, waardoor ze actief blijft binnen onze vereniging.

We zijn vanuit het bestuur verheugd dat Jacky Vernimmen het stokje over wil nemen. Hierbij stelt zij zich voor aan iedereen die haar nog niet kent en legt uit wat haar plannen zijn. “Ik ben een enthousiaste endurance ruiter. Samen met mijn merrie Flow neem ik deel aan wedstrijden en geniet ik van avontuurlijke ritten, zowel in Nederland als in België en Duitsland. Ik heb ook enkele wedstrijden in Duitsland gereden, wat een leerzame ervaring was.

In mijn rol binnen het bestuur heb ik aan diverse projecten gewerkt. Eén van deze projecten is nog niet volledig afgerond, maar we hebben al grote stappen gezet. Dankzij de samenwerking met de KNHS, die onze gegevens vanuit Equipe overneemt, hebben we nu een accurate database. Dit is een complex proces dat ik graag op een ander moment nader toelicht.

Recentelijk heeft het bestuur mij gevraagd na te denken over het voorzitterschap, nu Catherine heeft aangegeven haar functie neer te leggen. Ik zie dit als een leuke maar uitdagende rol. Volgens mij staan we als vereniging, en de sport in het algemeen, voor enkele belangrijke uitdagingen in de nabije toekomst.

Een van de grootste uitdagingen betreft de vergunningen voor wedstrijden, die ofwel te duur worden of helemaal niet meer worden afgegeven. Dit vormt een bedreiging voor het organiseren van wedstrijden en daarmee voor de sport.

Daarnaast zien we een daling in het aantal deelnemers aan wedstrijden. Dit jaar hebben sommige wedstrijden moeite om genoeg deelnemers aan de start te krijgen. Nieuwe leden zijn meer dan welkom, maar waar zijn de wedstrijdrijdende leden van voor corona gebleven?

Er is genoeg te doen en ik kijk ernaar uit om een positieve bijdrage te leveren aan onze mooie vereniging.”

De officiële wisseling van het voorzitterschap vindt plaats tijdens de voorjaars ALV op 7 juni 2024.