CEI* 80 km Neustadt Dosse

Nant Baten en Nanke Kramer kunnen met een goede gevoel terug kijken op het afgelopen weekend. Met hun paarden Keops du Florival en G.B. Samir namen ze deel aan de CEI* 80 km in het duitse Neustadt Dosse.

We kunnen het ons bijna niet meer voorstellen met het weer van vandaag, maar het was vorig weekend extreem warm en benauwd. De weersomstandigheden zorgde ervoor dat de vrij gemakkelijke wedstrijd in een zware wedstrijd veranderde. Nant en Nanke hebben hun snelheid aangepast aan de weersomstandigheden. Als een van de weinige wisten ze nog iets te versnellen in de laatste ronde. Samen kwamen ze over de finish. Ze eindigde op een verdienstelijke 4de en 5de plek. Voor Nanke en Samir was het hun eerste internationale wedstrijd. Op naar de 120 km! Nant zelf heeft al wat internationale ervaring, maar voor Keops was het de eerste internationale rit. Ook zij kunnen zich nu verder voorbereiden op de 120 km.

De nederlandse jeugd in Lignieres hadden helaas minder geluk. Laura Bucher en Ijjou Mohamed moesten beide hun rit beëindigen op 100 km. Helaas onderdeel van deze sport. Hopelijk weer meer succes op de volgende rit!