CEI/CEN Lanaken 2015

Het was weer een vol endurance-weekend. In België kwamen zowel nationaal als internationaal verschillende Nederlanders aan de start. En ook in Engeland was er een internationale rit waar Nederlanders te vinden waren. Marijke Visser met Laiza de Jalima wist wederom als eerste de finishlijn te passeren. Ze gingen er tevens met de prijs voor de best condition vandoor. Een mooi resultaat voor deze ervaren combinatie.

CEI* 100 km en CEIYJ** 120 km

Nant Baten reed haar eerste internationale wedstrijd met Brookleigh Ariël (eigenaar Carmen Römer). Ze kijkt terug op een geslaagde dag. Nant heeft er het afgelopen jaar hard aan gewerkt om dit niveau te bereiken. Het is leerzaam om je eerste internationale wedstrijd te rijden met een ervaren paard, ondersteund door een zeer ervaren team. Nant heeft haar rit zorgvuldig gereden. Ze heeft haar rit keurig opgebouwd. Aan 13.2 km/h zijn ze gestart en ze hebben de laatste ronde aan 15 km/h gereden.

Imke Lamsma, Jorrit Koopmans en Maud Gerding kwamen aan de start op de 120 km. Helaas moest Maud haar rit na de eerste ronden beëindigen. Imke en Jorrit mochten hun rit gelukkig voort zetten. Hun paarden, Durak en Conner, hebben een gelijk draf en galop tempo. Dit reed prettig samen. Durak en Conner hebben elkaar afgewisseld in het voorop lopen. Beide hebben er tot het einde aan getrokken. Voor Imke en Durak was het de eerste 120 km rit. Van het begin tot het eind was er een grote glimlach op het gezicht van Imke te zien. Durak liep niet alleen heel fijn. Hij at en dronk ook super. Daarnaast gedroeg hij zich beheerst en gefocust. Hij begint het spelletje te begrijpen en leuk te vinden!
Jorrit heeft zelf al meerdere 120 km ritten op zijn naam. Voor Conner daarentegen was het de eerste.

CEN 40 km

Op de zondag stonden er verschillende nationale afstanden op de kalender. Puck van der Lugt kwam aan de start op de 40 km. Voor haar paard BG Gilles (eigenaar Danny Droghini) was het de eerste keer dat hij deze afstand liep. Gilles heeft fijn gelopen en veel geleerd. Puck gaat hem rustig door trainen naar zijn volgende wedstrijd, de 60 km.