Endurance Grollo 2015

Een geslaagde rit voor de Nederlandse jeugd in Grollo. Eva van Arem (13) wist met Nougatine de klasse 3 te winnen met een gemiddelde snelheid van 14,3 km/h. Samen met Nanke Kramer (15) en Roos Roes finishte ze in een eindsprint. Nanke Kramer wist de tweede plaats te behalen. Beide jong ruiters hebben hun rit mooi opgebouwd. Met een mooie laatste ronde van ruim 15,5 km/h.

Eva en Nanke eindigden tevens 1 en 2 in het jeugdklassement en hebben nu beide hun novice kwalificatie binnen. Dus volgend jaar kunnen ze door stromen naar de internationale wedstrijden.

Ook Laura Bucher (15), Sofie van Aggelen (20) en Meike van Kootwijk (17) reden de 80 km netjes uit. Voor Laura met Eenhoorns Kamike was het de eerste klasse 3 wedstrijd. Sofie had haar eerste 80 km in Leersum gereden, maar voor haar paard Whizz was het wel de eerste keer op deze afstand. Voor Meike en James Bont is de 80 km een bekende afstand.

De groep jonge ruiters op de 80 km was groot. Helaas was er ook een viertal jeugdruiters die hun rit vroegtijdig moesten stoppen.

Lorena Hospers reed met Moeschraisha een nette klasse 2 wedstrijd.

Sammy Hatzmann reed met Kiki Kabala 35 km. Ze eindigde op de 3de plaats.

Ingrid Ros, Iris Weijenberg en Ayla Baas kwamen aan de start in de impulsrubriek. Wie weet gaan we ze vaker op wedstrijden zien!

Foto's: Muriëlle Mulder

Video: Eva van Arem