CEI rijden in Nederland!

Droom
Altijd al de droom gehad om een Cei * te starten in Nederland, zonder FEI paspoort aan te vragen, dan is dit je kans om op zaterdag 9 september in Ermelo te starten.
Je moet wel in het bezit zijn van je novice. De kwalificatie eisen daarvoor staan hieronder.

Novice kwalificatie
Om te mogen starten op een CEI wedstrijd dienen zowel de ruiter als het paard zich te kwalificeren, de zogenaamde novice kwalificatie. De novice kwalificatie bestaat uit vier wedstrijden welke allemaal op rustig tempo gereden moeten worden, niet harder dan 16 per uur en binnen een termijn van uiterlijk 24 maanden: twee wedstrijden van 40-79 km en twee wedstrijden tussen 80 en 100 km. Voor een ruiter moet minstens zes maanden zitten tussen het uitrijden van de eerste novice kwalificatie wedstrijd en de start van de eerste CEI. Voor paarden geldt dat er minstens twaalf maanden tijd moet zitten tussen het succesvol voltooien van hun eerste novice kwalificatiewedstrijd en de start van de eerste CEI.
Dat betekent dat je voor 9 september 2022 je eerste novice kwalificatie wedstrijd gereden moet hebben.

Voor paarden van 8 jaar of ouder mag er dispensatie op de novice kwalificatie worden aangevraagd. Voor de dispensatie dient een paard minimaal 240 km te hebben afgelegd in maximaal 3 nationale wedstrijden binnen een periode van 36 maanden.

832.3 Novice qualification procedure: Horses and Athletes must have successfully completed (not necessarily as a Combination) two novice rides of 40-79 km (in one day) and two novice rides of 80-100 km each restricted to a speed of no more than 16 km/hour (calculated in accordance with Article 838.2). The required 80-100 km rides may be completed either as (i) two single-day events, or (ii) one single-day event and one multi-day event (for the multi-day event, 40-50km must be completed per day for two consecutive days at the same Competition). All qualifying novice rides must be completed within a two-year period.