Endurance Ysselsteyn 2015

Zaterdag 7 maart was het zo ver, de eerste Nederlandse wedstrijd van 2015. Een goede start voor de jeugd, 13 ruiters behaalden een plaats in het jeugdklassement! De overwinning ging naar Kimberly Wevers (18) met Mariska. Ze reed een mooie opbouwende rit en finishte met een gemiddelde snelheid van 16,3 km/h als eerste in de klasse 2 (2e groep). In groep 3 behaalde Liselore van Zetten (19) met El Kebir Florival de eerste plaats. Ze is rustig van start gegaan en reed een mooie laatste ronde met 18 km/h. Voor haar en haar paard was deze wedstrijd een training ter voorbereiding op hun internationale seizoen. Nant Baten (Audevard Next Endurance Generation) volgde met Zagora d'Havenne op de tweede plaats.

In de eerste groep van de klasse 2 ging de overwinning niet naar jeugdruiters. Maar Laura Ridder (17) eindigde met de ervaren hengst Dadji op de derde plaats. En Anne Marijn Kok (14) eindigde vlak daar achter met Palmass op de vierde plaats.

Stal Römer helpt jeugd, en jeugd helpt stal Römer:

7 paarden aan de start en 7 paarden goed aan de finish

Stal Römer was met maar liefst 7 in Ysselsteyn en brachten ook 7 paarden aan de finish. Knap werk! Voor alle paarden was het een kwalificatie- of trainings-wedstrijd. Drie van hun paarden werden uitgebracht door jeugdruiters. Maud Gerding (18), Marika Bungert (18) en Puck van der Lugt (14) droegen hun steentje bij. Het groomteam werd versterkt door Jeannell (14) en Ylse Kelders (12). Voor deze jonge ambitieuze ruiters een mooie kans om ervaring op te doen in een ervaren enduranceteam!

Samen rijden met de dubbel heersend vice wereldkampioen:

Ijjou Mohamed (13) reed met Keops du Florival haar eerste klasse 3! Omdat Ijjou nog geen 14 jaar is, ging dit onder begeleiding. En als je dan toch onder begeleiding moet rijden, dan toch het liefst samen met Marijke Visser. Vermoedelijk de droom van ieder jong ambitieus endurancemeisje. De meiden reden rustig. Uitrijden en ervaring op doen was het doel voor de paarden en Ijjou. Keops verraste ruiter en grooms met mooie lage hartslagen. Op naar de volgende rit!