CEI** 120 km Pontchateau 2014

Op een van de laatste internationale wedstrijden van dit seizoen wist Puck van der Lugt haar eerste CEI** 120 km binnen te halen. Afgelopen weekend kwamen Puck en Carmen aan de start in Pontchateau. Ze reden Brookleigh Ariel en Brookleigh Faith. Carmen heeft deze paarden in training staan voor eigenaresse Sonja Timani. Pontchateau staad bekent om het slechte weer en de extreem modderige paden. Dit jaar was het gelukkig prachtig weer en was de ondergrond relatief goed. Ondanks de goede omstandigheden is er niet extreem snel gereden. De winnaar reed gemiddeld 18,9 km/h, terwijl dit voorgaande jaren boven de 20 km/h was.

Foto’s: Ruthi Damman

De Nederlanders hadden alleen een kwalificatiedoel op deze wedstrijd. Puck en Carmen hebben de hele rit samen kunnen rijden. Ze hebben ieder rondje een beetje kunnen versnellen. De paarden waren fit genoeg om de laatste ronden nog met 17,3 km/h te lopen. Puck heeft met de deze rit haar wedstrijdseizoen mooi afgesloten. Haar eerste 120 km is een feit! Ze kijkt terug op een leuk, leerzaam en succesvol seizoen. Op naar volgend jaar!