Makkelijker wedstrijden organiseren – Gezocht! – OPGEVULD

De afgelopen jaren is het aantal wedstrijden uitgegroeid tot 21 wedstrijden per jaar. Echter zijn in 2018 en 2019 een aantal wedstrijden geannuleerd en hebben een aantal organisatoren aangegeven te stoppen of te willen stoppen met het organiseren van wedstrijden. Hier liggen verschillende oorzaken aan ten grondslag. Een van de genoemde oorzaken is dat wedstrijden organiseren nu ingewikkeld en tijdrovend is.

Ook zijn er dit jaar aanzienlijk minder klasse 1 wedstrijden terwijl dit juist de belangrijkste doelgroep is voor de groei voor de vereniging. De vereniging ondervindt al jaren een daling in het aantal leden en voor groei en voor ledenbehoud is een mooi wedstrijdaanbod van groot belang.

Het bestuur en het sportforum Endurance roepen mensen die Endurance een warm hart toedragen op om mee te denken hoe we huidige tendensen kunnen keren. We starten een projectgroep om samen met de leden en organisatoren na te denken over het aantrekkelijker maken van het organiseren van wedstrijden, om vervolgens met gerichte oplossingen komen en helpen met deze uitvoeren.

Heb jij goede ideeën? Wil jij met ons brainstormen over dit onderwerp? Mail ons op:  forumendurance@knhs.nl

Help ons om een goed gevulde wedstrijdkalender te creëren!
Bestuur KNHS Endurancevereniging en Sportforum Endurance