NK Endurance 2014

De Nederlandse jeugd was op verschillende manieren actief op het NK endurance afgelopen weekend in Ermelo. Jorrit KoopmansLiselore van Zetten en Maud Gerding gingen van start op de CEIJY** 120 km. Het was het laatste weekend waarin ze zich konden kwalificeren voor het junioren EK dit jaar. Jorrit en Cheeboy reden een keurige wedstrijd met een gemiddelde snelheid van 14.6 km/h en behaalden hiermee de derde plaats. Ook Liselore en Mukala volbrachten de rit goed. Voor Maud zat het helaas minder mee. Zij moest de rit op 100 km beëindigen.

Joyce en Bas

Joyce van den Berg, lid van de de perspectievengroep, kwam aan de start op de CEI** 120 km. Met haar paard Bas de Cardonne behaalde ze de tweede plaats in een spectaculaire eindsprint. Ze reden de wedstrijd met een gemiddelde snelheid van 16.2 km/h. Een mooie opbouwende rit, waarin Bas nog fit genoeg was om de laatste ronde met 18.2 km/h te lopen.

De andere ruiters uit de perspectievengroep waren aanwezig om te groomen of te observeren. En Laura Bucher was er samen met haar moeder als vrijwilliger en heeft op deze manier haar steentje bijgedragen aan een geslaagd enduranceweekend.

Het Nederlandse Kampioenschap was alleen voor senioren. Het was dit jaar spannend. Voormalig Nederlands kampioen Marly van Ditshuyzen heeft lange tijd voorop gereden. In de laatste paar kilometer heeft Carmen Römer haar kunnen inhalen en nam de Nederlandse titel met een voorsprong van 33 seconden over.