Pilot nieuwe promotieregeling verlengd

Het afgelopen jaar is er een pilot geweest in zake de promotieregeling. Er is een mogelijkheid voor een endurance ruiter om versneld door te stromen vanuit de klasse 1 naar de klasse 2, met 1 winstpunt.

Ook is er een wijziging van de klasse 2 naar de klasse 3. Naast 2 korte klasse 2 wedstrijden ben je verplicht één lange klasse 2 wedstrijd van minimaal 60 kilometer te rijden om door te gaan naar klasse 3.

Helaas waren er te weinig gegevens om een goede data analyse te kunnen maken. Vandaar dat het sportforum heeft besloten om de pilot nog met één jaar te verlengen.

De regel met betrekking tot het Hors Concours (HC) starten, vermeld nu alleen iets over de combinatie. Deze is verduidelijkt met een afzonderlijke vermelding van paard en ruiter. Als combinatie moeten HC gestart worden in de klasse 1 of 2 wedstrijden. Is de combinatie van ruiter en paard niet samen CEI of klasse 4 gestart, maar paard en ruiter afzonderlijk wel, dan moet je toch HC starten.

Meer informatie is te lezen op de website van de KNHS.