Stand van zaken Corona en wedstrijden

We snappen dat jullie staan te popelen om weer Endurance te rijden. Nu de maatregelen versoepelen ontstaat er ruimte voor georganiseerde paardensport activiteiten. Hier zijn strenge regels aan verbonden en zijn afhankelijk van toestemmingen van de gemeente. Wat mag in ieder geval niet: een wedstrijd. Een wedstrijd houdt in: een prijsuitreiking en een klassement. Dit is echt nog ten strengste verboden tot 1 september.
Er zijn wel andere potentiële mogelijkheden na 1 juni, zoals eendaagse enduranceritten. Wij zijn in gesprek met organisatoren wat haalbaar is. Zij hebben een grote afhankelijkheid welke afspraken er mogelijk zijn met hun gemeente, en die kunnen per gemeente erg verschillen. Mocht je denken om iets te willen organiseren en meer informatie willen, neem dan contact op met wedstrijdzaken
Ook werkt het KEV bestuur samen met het Endurance sportforum en de KNHS aan een specifiek Endurance protocol om een eventuele activiteit te ondersteunen. Ook voor wedstrijden na 1 september, gezien we verwachten dat de richtlijnen van het RIVM nog een tijd gehandhaafd gaan worden. We hopen jullie spoedig nader te kunnen berichten of er concrete mogelijkheden zijn.

Lees ook meer hierover op de KNHS site: https://www.knhs.nl/nieuws/2020/bepalingen-activiteiten-met-beoordelings-en-meetmomenten/

Catherine van Ravenstein

Voorzitter KNHS Endurancevereniging