Terugblik op het EK en NK (&CEI) in Ermelo

In de week van 4 – 10 September stond het KNHS centrum in het teken van het EK Endurance. Vanuit heel Europa kwamen de topruiters bij elkaar om op donderdag de wedstrijd te rijden. Daarnaast stonden er zaterdag 3 CEI wedstrijden op het programma die gecombineerd werden met het NK. Onze Nederlandse ruiters zijn actief geweest op beide dagen. Daarnaast zijn er rond de 135 vrijwilligers actief betrokken geweest om van deze week een onvergetelijke ervaring te maken. Namens het bestuur van de KEV willen wij iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt ontzettend bedanken.

De felicitaties van het Nederlands kampioenschap gaan naar:

• Marijke Visser, Nederlands kampioen
  • Sije Otten, de zilveren medaille
  • Puck Kromkamp, de bronzen medaille

Daarnaast willen we de andere Nederlandse ruiters noemen met hun goed
uitgereden wedstrijd.

• EK: Michelle Nooijen, met een mooie 14e plaats
  • CEI*** 160 km: Carmen Römer met een 6e plaats
  • CEI** 120 km Melisa Huijsman met een 9e plaats
    en Tara Vollebregt met een 13e plaats

In verschillende media is er berichtgeving geweest over dit mooie endurance evenement. Ook is er een prachtige film gemaakt. Deze kun je via Youtube bekijken. Youtube link naar de film - klik hier!

Een kleine bloemlezing uit de verschenen artikelen volgt hieronder:

KNHS site:
MICHELLE NOOIJEN 14E BIJ EK ENDURANCE - Tijdens het EK Endurance dat donderdag 7 september is verreden op en rond het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo is Michelle Nooijen knap als 14e geëindigd. Nooijen reed haar eigen 14-jarige Czartowczyk, een paard waarmee ze al vele jaren een succesvolle combinatie mee vormt.
Het 160 kilometer lange traject van het EK endurance was verdeeld over zes zogenaamde loops. Al deze lussen hadden start en finish op het Nationaal Hippisch centrum. Langs de route waren veel verzorgingspunten geïnstalleerd om de paarden goed te kunnen koelen en verzorgen tijdens de wedstrijd. Lees verder op KNHS.nl

MARIJKE VISSER KNHS-NEDERLANDS KAMPIOENE ENDURANCE - Zaterdag 9 september is Marijke Visser met een sterk optreden in de CEI3* wedstrijd in Ermelo KNHS-Nederlands kampioen Endurance geworden. Nederlands meest succesvolle endurance amazone zadelde hiervoor Djawann de Madigou.
Van 6 tot en met 10 september was het Nationaal Hippisch Centrum omgetoverd tot een endurance bolwerk. Op donderdag 7 september werd het EK endurance verreden op en rond de terreinen van het centrum in Ermelo. Zaterdag 9 september stond volgens een speciale formule het KNHS Nederlands kampioenschap op het programma. Lees verder op de KNHS.nl

Horses.nl:

Michelle Nooijen 14e op EK Endurance in Ermelo - Op het EK Endurance dat donderdag 7 september is verreden op en rond het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo is Michelle Nooijen knap als 14e geëindigd. Nooijen reed haar eigen 14-jarige Czartowczyk, een paard waarmee ze al vele jaren een succesvolle combinatie mee vormt.
Door Rick Helmink - Lees verder op Horses.nl

Marijke Visser Nederlands kampioene Endurance - Zaterdag 9 september is Marijke Visser met een sterk optreden in de CEI3* wedstrijd in Ermelo KNHS-Nederlands kampioen Endurance geworden. Nederlands meest succesvolle endurance amazone zadelde hiervoor Djawann de Madigou.
Door Mia ter Denge - Lees verder op Horses.nl

Verslag namens de vrijwilligerscoördinatoren Georgette en Monique
Twee jaar geleden hadden we de taak van vrijwilligerscoördinator op ons genomen. Toen we gevraagd werden voor dit jaar hoefden we niet lang te twijfelen en zeiden beide volmondig ja. We begonnen met het werven van vrijwilligers via social media en ons eigen netwerk, al gauw kwamen de mails binnen met aanmeldingen. Toen we de planning voor de hele week aan het maken waren, stond het aantal op ongeveer 100 vrijwilligers, in de week er naartoe kwamen er nog aanmeldingen bij en kwamen rond de 135 uit.

We zijn enorm dankbaar dat er zoveel mensen bereid zijn om dit samen met ons te doen, de breedtesport en topsport kwamen hier samen. Zonder zoveel handjes is zo’n groot evenement niet te organiseren. Het was keihard werken, maar gelukkig ook keihard genieten!

Van de geweldige sport, de gedeelde passie en de liefde voor de paarden , maar ook de mooie omgeving. We zijn trots op iedereen die heeft meegeholpen, we hebben genoten van jullie enthousiasme en inzet, wat een team!! Niks was voor jullie teveel, zelfs met het warme weer bleven jullie gaan.

Een dikke dank je wel nogmaals!

We zijn blij dat we dit weer samen mochten coördineren, we zijn allebei een beetje
gek, maar houden van deze sport. Vragen ze ons voor de volgende keer, dan zal het antwoord vast weer ja zijn en weten we jullie weer te vinden.

Groetjes Georgette en Monique

Foto van Murielle Mulder