Uitslagen Endurance Buinen

Zondag 8 april stond in het teken van Endurance Buinen. Deze wedstrijd werd georganiseerd door de Hunebedruiters bij Les Chevaux in Buinen.

De impulsrubriek werd verreden over 25 kilometer en Rosanne van Loo ging er met de eerste prijs vandoor met een gemiddelde snelheid van 11,61 km/u samen met haar paard Corintus.

In klasse I werden twee afstanden uitgeschreven. Op de 25 kilometer won Nienke Koetsier met Virginia Bo met een gemiddelde van 12,94 km/u. De 25 kilometer werd gewonnen door Inge Overmars met Nieky met gemiddeld 13,04 km/u. Deze combinatie behaalde in Epe ook al de eerste plaats en daarmee een startbewijs voor de Hippiade. Het startbewijs gaat deze keer dus naar de nummer twee, Kees van de Velde met Llano.

Klasse II was 60 kilometer lang, verreden in twee rondes van 35 en 25 kilometer. De winnende combinatie in deze rubriek is EK-deelnemer Jeanette Wilhelm met Chatar F. Ze reden deze wedstrijd als training en opbouw naar het Nederlands Kampioenschap met een mooi gemiddelde van 17,54 km/u.

Ook in Buinen werd er een klasse III georganiseerd over 85 kilometer. Deze afstand werd overtuigend gewonnen door Nanke Kramer met Tassili du Florival. Ze reden samen met een gemiddelde snelheid van 16,58 km/u.

Nanke heeft een leuk verslag geschreven over haar wedstrijd, dat kun je hier lezen: http://www.endurancejeugd.nl/endurance-buinen/.

De uitslagen van Endurance Buinen vind je hier.