Uitslagen Endurance Epe

Op 31 maart was het weer tijd voor de Paasendurance in Epe. Een zeer populaire wedstrijd gezien het aantal deelnemers en aan alle enthousiaste verslagen en foto’s op Facebook te zien ook een groot succes.

Voor de impulsklasse waren er 8 inschrijvingen en alle combinaties zijn goedgekeurd. Een mooie score dus! Esther Oosters won de impulsklasse met een gemiddelde snelheid van 11,86 met het ervaren paard Rahal Mishal RZA.

De deelnemers aan klasse I konden kiezen tussen twee afstanden, namelijk 23 of 31 kilometer. De korte klasse I werd gewonnen door Saskia ter Bork met haar jonge paard Rociera met een gemiddelde van 12,91 km/u. De winnaar in de lange klasse I is Inge Overmars met Nieky. Met een gemiddelde van 12,95 km/u behaalden zij daarmee ook een startplaats voor de Hippiade.

Ook in klasse II werden twee verschillende afstanden uitgeschreven, zowel 46 als 62 kilometer. Op de 46 kilometer, met maar liefst 30 starts, won de ervaren combinatie Ruud Bolhuis met zijn KWPN-er Burundi. Ze voltooiden de afstand met een gemiddelde van 17,62 km/u. De 62 kilometer werd gewonnen door Leonie Schoonderwoert met Meneer Prince. Zij reden de afstand met een gemiddelde snelheid van 16,38 km/u.

Ten slotte werd er ook een klasse III georganiseerd over 85 kilometer. Er kwamen 10 deelnemers aan de start, maar Kirsten van der Woord was het snelste met arabier Vazal Khan. Zij reden een mooie trainingswedstrijd met een gemiddelde van 16,46 km/u ter voorbereiding op het Nederlands Kampioenschap.

De uitslagen van Endurance Epe vind je hier.