Uitslagen Endurance Zuid-Veluwe

9 en 10 juni stonden in het teken van Endurance Zuid-Veluwe in Laag-Soeren. Er konden zowel eendaagse als meerdaagse afstanden worden verreden. De wedstrijd wordt gereden op GPS, dus de snelheden liggen gemiddeld wat lager dan op een wedstrijd met een uitgezette route. Een extra uitdaging dus voor de deelnemers om de juiste route te volgen, maar dat is gelukkig iedereen gelukt!

Op de meerdaagse afstanden kon men kiezen uit klasse 2, 3 of 4. Klasse 4 ging over 141,5 kilometer verdeeld over twee dagen. Anouk Spoelstra was met haar Rakesh de enige die de volledige afstand heeft voltooid en mocht daarmee dan ook de eerste prijs in ontvangst nemen. Zij reden met een gemiddelde van 11,23 km/u.

Klasse 3 was 111 kilometer lang in twee dagen verdeeld over vier rondes. De winnaar werd Ilonka Damhoff met arabisch volbloed A.F. Adilah met een gemiddelde snelheid van 11,87 km/u. Ze bleven de nummer twee slechts een fractie voor.

In klasse 2 werd 58,5 kilometer afgelegd over twee dagen, waarbij Denise Dickhoff met Rosie als eerste over de finish kwam. Ook hier werd het heel spannend en was er slechts een seconde verschil met de nummer twee. Ze wonnen de afstand met 12,63 km/u gemiddeld.

Klasse 1 en de impulsrubriek konden zowel op zaterdag als zondag worden gereden. Op zaterdag won in de impulsrubriek Noëlle Visser met Marah met gemiddeld 10,88 km/u. Op zondag won Carin Forrer deze rubriek met haar KWPN Great Heart. Zij legden de afstand af met gemiddelde van 9,83 km/u.

Bij de korte klasse 1 op zondag over 24,5 kilometer ging Ron Fitters met Armani er met de eerste prijs vandoor met gemiddeld 12,01 km/u. De lange klasse 1 van 30,5 kilometer werd alleen verreden op zaterdag, Lieke Willemsen met Rebel wonnen deze afstand met 10,41 km/u.

De uitslagen van Endurance Zuid-Veluwe vind je hier.