Voorstellen kandidaten bestuur en sportforum

Bestuurlidkandidaten

Sandra Bruggink – Amptmeijer wedstrijdzaken
Ik kwam in 2002 in aanraking met endurance en reed toen ook mijn eerste wedstrijd in Katwijk met mijn NRPS merrie Matchpoint. Op dit moment heb ik een 10-jarige draver ruin, Evander. Met hem ben ik klasse 4 startgerechtigd. Ik houd vooral van de meerdaagse wedstrijden. Maar ook tijdens de 1-daagse wedstrijden proberen wij steeds onze grens te verleggen.
Nadat ik jaren wedstrijden, zoals Leersum en De Veluwe Marathon heb georganiseerd lijkt het mij leuk om mij nu in te zetten binnen het bestuur en dan vooral de portefeuille Wedstrijdzaken. Daar ligt mijn expertise en mijn interesse.
Graag wil ik een bijdragen leveren om, samen met de organisatoren, ieder jaar weer een mooie kalender te presenteren. En vooral een diverse kalender voor alle type leden.

Jacky Vernimmen projecten
Ik rij op Flow, een 13 jarige NRPS merrie. Flow is 5 jaar geleden als familiepaard bij ons gekomen. Springgefokt en dressuurmatig goed gereden, ontzettend lief en mak als een lammetje in de bak. Elke vrijdag ging ik in het bos rijden en soms ook nog wel op zaterdag of op zondag. In het begin was dat niet zo’n succes maar algauw werd het onze favoriete bezigheid.
Een paar enthousiaste endurance ruiters staan bij mij op stal en hebben me geïntroduceerd in de endurance sport. Dus sinds ongeveer 3 jaar rijden we wedstrijden in een voor ons nieuwe sport. Het bevalt ons heel goed en zo starten we inmiddels klasse 3. Favoriet zijn de meerdaagse wedstrijden.
Het voelt goed om zo enthousiast te zijn over een sport en daarom vind ik het ook leuk om er een steentje aan bij te dragen. Omdat ik ervaring heb in de IT en ervaring heb in het managen van projecten, dacht ik daar wel iets mee te kunnen doen. Vandaar dat ik dit wil gaan oppakken in het bestuur van de KEV.
PS mijn dochters rijden allebei niet meer en Flow is dus nu een mama-paard

Sportforumlidkandidaten

Mark Rutten, inmiddels al weer 50 jaar oud, woonachtig in Maashees.
Inmiddels ruim 15 jaar ervaring als wedstrijdruiter, op Friesche paarden, op afstanden t/m klasse 3. Zelf ben ik startgerechtigd tot klasse 4, toentertijd behaald met Joukje W. Mijn oudste Friese dame Silke is inmiddels 17 en kl.3 startgerechtigd, al hebben we nooit meer dan 45-50km gereden, en ook geen ambitie om dat te doen… Zij is te druk, en neemt dan niet genoeg tijd om te eten en te drinken op wedstrijd. Sinds anderhalf jaar ook een nieuwe Friese merrie Teske, nu 8 jaar oud, zij heeft inmiddels al een paar klasse 1 wedstrijden gelopen, en vanaf komend najaar gaan we weer aan de slag met trainen en wedstrijden. En sinds heel kort hebben we ook een Fries hengstveulen, dus voor de toekomst werk genoeg en de handen vol….
Zelf heb ik wedstrijden gereden in Nederland (uiteraard), België, Duitsland, Schotland en (Noord-)Ierland, en inmiddels heb ik vele contacten opgebouwd in de diverse landen bij deelnemers, officials, organisatoren, enzovoort.
Ook ervaring als organisator van nationale wedstrijden, mede-organisator van FEI-wedstrijden (Kevelaer Dld), als vrijwilliger op diverse nationale- en internationale wedstrijden, recreatieritten, meerdaagse wedstrijden en -evenementen enz, in allerlei rollen en functies.
Inmiddels ook al vele jaren binnen Nederland actief als jurylid (waarvan regelmatig ook als Federatievertegenwoordiger) en als Technisch Afgevaardigde voor endurancewedstrijden, tevens ben ik ook actief als jurylid Mendurance, en als extra ook nog eens actief betrokken (als penningmeester) bij de vereniging Mendurance Nederland.
Nog steeds ben ik erg betrokken bij de endurancesport in Nederland en de ontwikkeling daarvan, met name de basissport/breedtesport. En dat is de reden dat ik mij daar graag ook op breder (nationaal) niveau voor in wil zetten.

Ilva Heldoorn
In 1999 las mijn moeder een stukje in de plaatselijke krant over endurance. Nog nooit van  gehoord, maar het klonk leuk! Onze eerste wedstrijd werd vervolgens bij de Waterberg in Arnhem. Met onze merrie Ruby Tuesday, ons familiepaard, reden zowel mijn moeder als ik endurance en mendurance tot 2005. En zelfs mijn vader heeft met “Tuessie” twee keer een klasse 1 uitgelopen. Je leest het goed… Mijn vader liep ernaast en heeft alleen voor het passeren voor de start en de finish even op het paard gezeten. Keurig volgens de reglementen!
Na een paar jaartjes er tussenuit geweest te zijn, ben ik in 2013 weer gestart met Tuesday haar zoon, Sparks Will Fly a.k.a Sparky. Inmiddels is hij klasse 4 met meerdere winstpunten en hebben we al meer dan 2500 wedstrijdkilometers samen goed uitgereden. Naast het zelf rijden en groomen, ben ik in 2014 ook begonnen met het organiseren van de wedstrijden Endurance Montferland en (vanaf 2022) ook de Achterhoek Marathon. Ik kan dus zeggen dat ik inmiddels veel ervaring heb als ruiter binnen de breedtesport, maar ook als organisator van wedstrijden. Ik zou dit takenpakket dan ook graag willen uitbreiden door verder mee te denken over de ontwikkeling van onze mooie sport binnen het sportforum.