CEIOYJ** 120 km Fontainebleau

Komend weekend vindt het WK junioren plaats in Chili. Nederland zal hier niet vertegenwoordigd zijn. Als plaatsvervangende wedstrijd is het Nederlandse jeugdteam uitgezonden naar de landenwedstrijd CEIOYJ in Fontainebleau. Met succes! Het Nederlandse team behaalde brons. De Nederlanders zijn rustig van start gegaan en hebben hun rit mooi opgebouwd. Liselore van Zetten kwam met El Kabir du Florival als eerste Nederlandse over de finish. Ze vertrok als 14de in de laatste ronde. El Kebir was fit en liep de ronde met een gemiddelde snelheid van 23.8 km/h en wist de spannende eindsprint te winnen waardoor ze als 8ste eindigde. In dezelfde sprint kwam ook Puck van de Lugt met GE Saroum over de finish. Ze eindigde op de 11de plek met een gemiddelde snelheid van 18.10 km/h.

Imke Lamsma reed tot aan 70 km prima mee in het midden van het veld. Haar paard Durak was goed door de veterinaire controle; toch heeft Imke besloten na de rust niet verder te rijden. Ze kent haar paard goed, en zag dat hij niet was zoals hij hoort te zijn.

Gelukkig had Nederland  nog een vierde ruiter in het veld. Ijjou Mohamed is met Brookleigh Ariël rustig achter in de groep gestart. De laatste 2 rondes heeft ze aan ruim 17 km/h kunnen rijden, wat haar een 16de plek opleverde. Een zeer verdienstelijke prestatie voor de nog maar net 14 jarige Ijjou die met deze wedstrijd haar eerste 120 km wedstrijd binnen heeft.

We zijn trots op deze jonge ruiters!! Op naar het EK volgend jaar!