Endurance Ginkelse heide

Op de Ginkelse Heide in de klasse 3 kwam jeugdruiter Kimberly Wevers (18) aan de start. Ze behaalde een nette vierde plaats met haar zelf opgeleide paard Mariska (ook wel Smurf genoemd). Samen zijn ze met deze wedstrijd hun 1000de wedstrijdkilometer gepasseerd.

In de korte klasse 2 kwam Sofie van Aggelen (19) van start met Aisa Uae. Zij en haar paard reden hun eerste klasse 2 wedstrijd. Ze eindigde op de 5de plaats en behaalde tevens de 2de plaats in het jeugdklassement. Areti-Anna Venizelou (20) behaalde de eerste plaats in het jeugdklassement. Maaike Hasper (16) kwam in de lange klasse 1 aan de start en behaalde de 3de plaats in het jeugdklassement.

Zie hieronder de volledige jeugduitslag. Van harte gefeliciteerd!!
1. Areti-Anne Venizelou
2. Sofie van Aggelen
3. Maaike Hasper
4. Samantha Schuit
5. Kimberly Wevers
6. Celine Aldewereld
7. Julia Roodenburg
8. Joy Kamerling

Ook in de impulsklasse kwam jeugd aan de start. Gioia Lub (10) reed haar eerste endurancewedstrijd en behaalde gelijk de beste klassering in de impulsrubriek. We hopen Gioia nog vaker op endurancewedstrijden te treffen!

Afgelopen weekend was er ook Nederlandse jeugd in België te vinden. Marika Bungert reed in Virton haar eerste internationale wedstrijd. Voor de wedstrijd was het nog even puzzelen. Er was geen jeugdrubriek op de wedstrijd en op internationale wedstrijden geldt er voor seniorrubrieken een minimum gewicht. Als jeugdruiter kom je hier veelal niet aan, maar gelukkig kan dit met lood opgelost worden. Met Quick reed ze de CEI* 100 km in een rustig kwalificatietempo uit.