Gezocht: vrijwilligers om hartslagen te tellen op de finish klasse 0 en 1!

Vanwege een tekort aan student-assistenten op de endurancewedstrijden richt de endurancevereniging een poule met assistent-tellers op. Deze poule bestaat uit vrijwilligers, welke opgeleid zijn om met een stethoscoop de hartslag van een paard te kunnen tellen. De assistent-tellers zullen worden ingezet om de wedstrijddierenartsen te ondersteunen op de finish van klasse 0 en 1, door het tellen van de hartslagen bij de finishende paarden.
Om lid te kunnen worden van de poule met assistent-tellers dient er een opleidingsmiddag gevolgd te worden. Op zaterdag 26 februari* zal deze opleidingsmiddag voor de eerste keer georganiseerd worden, op een centrale locatie in het midden van het land. Deze middag wordt verzorgd door dierenarts Eveline Bannink en bestaat uit een theorie- en een praktijkgedeelte. Eveline zal eerst een stukje theorie geven over o.a. de fysiologie van het paardenhart, het correct meten van de hartslag bij het paard en met welke aspecten er tijdens een endurancewedstrijd rekening gehouden dient te worden. Vervolgens kan er in de praktijk worden geoefend met het tellen van hartslagen bij diverse paarden.
Lijkt het jou leuk om je op persoonlijk vlak verder te ontwikkelen m.b.t. het tellen van hartslagen bij het paard? En om je steentje bij te dragen aan het soepel verlopen van de endurancewedstrijden door lid te worden van de poule met assistent-tellers? Geef je dan snel op voor de opleidingsmiddag op zaterdag 26 februari!
*onder voorbehoud van de dan geldende coronoregels