Renesse, Leersum en Ommen

In het weekend van Fontainebleau was er even geen wedstrijd in Nederland, maar daarna was het weer 3 weekenden achter elkaar raak. In Renesse (11 april), kwam er geen jeugd aan de start in de klasse 2. Wel een heel aantal in de klasse 1 en in de impulsrubriek. Angelique Mahu wist met haar paar Sely de klasse 1 te winnen. Maria Kerkhof, Illona Fassaert en Bo van  Aart reden de rit eveneens goed uit.

Sheena Kempers, Sterre van Noort, Rony Oudshoorn en Amber Kandel reden de impuls succesvol uit. Lizzy Bogaert kwam eveneens succesvol door alle keuringen. Ze kwam alleen niet terug in de uitslag omdat ze gemiddelde snelheid te hoog was voor de impuls klasse. Wie weet een leuk moment om de overstap naar de klasse 1 te maken. Dat kan tegenwoordig ook zonder lidmaatschap van de endurancevereniging!

Er deden geen jeugdruiters mee aan de meerdaagse rit in Leersum. En ook in de klasse 2 en 3 waren geen jeugdruiters terug te vinden. Mogelijk is dit te verklaren doordat er het zelfde weekend een wedstrijd in Belgie en Duitsland was, waar wel een aantal jeugdruiters aan deel namen. Op de 20 km kwamen wel een aantal jonge ruiters aan de start. Raeza Wagerink reed met ervaren paard Weran van de Eenhoorn. Weran loopt al sinds 1998 in de endurancesport en heeft veel verschillende jonge ruiters rond gedragen. Ondertussen heeft hij 1140 wedstrijd kilometers op zijn teller staan. Felice Cassibba kwam eveneens met een Eenhoorns paard aan de start, Eenhoorn’s Kamike.

De enige impulsruiter van de dag was jeugdruiter Vera Stuivenberg. Michelle Webster wist met haar Fries Twiske als enige jeugdruiter de lange klasse 1 op zondag uit te rijden.

Het deelnemersveld in Ommen was niet zo groot, dit gold voor zowel de senioren als de junioren. Op de 24 km deden 5 jeugdruiters mee. Ageeth Luning eindigde met haar paard Undogens op een nette 3de plaats. Sammy Hatzmann was de enige jeugdruiter op de lange klasse 1. Marika Bungert kwam met Dajmel aan de start op de 85 km. Het was voor het paard de eerste klasse 3. Ze hebben keurig rond de 12 km per uur gereden. Op naar de volgende 80 km rit!