Uitslagen De Veluwe Marathon

Op 27, 28 en 29 april werd een van de populairste wedstrijden van het jaar georganiseerd: De Veluwe Marathon. Een wedstrijd over drie dagen waarbij iedereen van A naar B rijdt en elke avond op een andere mooie plek overnacht. De Veluwe Marathon staat garant voor een lang weekend gezelligheid, genieten van een prachtige omgeving met je paard en lekker eten inclusief BBQ. Bijna net als ponykamp dus! De inschrijving zat dan ook al snel vol. Omdat het een meerdaagse wedstrijd is, was er geen afstand in klasse 1 uitgeschreven. Wel werden er afstanden verreden in klasse 2, 3 en 4.

Klasse 2 werd verreden over 88,5 kilometer, verdeeld over drie dagen. De snelste finisher was Edwin Braam met zijn Aaron met een nette gemiddelde snelheid van 13,00 km/u. Edwin bedankt voor de heerlijke BBQ die je elk jaar weer voor iedereen verzorgt!

Klasse 3 werd gewonnen door Nanette ter Steege met haar arabische volbloed A.F. Aljuscha met een gemiddelde van 13,49 km/u. Geheel in stijl verschenen zij op Koningsdag aan de start gekleed in een Nederlandse vlag met oranje accenten. In klasse 3 werd er in drie dagen tijd 158,5 kilometer afgelegd verdeeld over zes rondes.

In klasse 4 werden rondes verreden met een totale afstand van maar liefst 193,5 kilometer. Uiteindelijk heeft geen van de deelnemers aan deze klasse de volledige afstand afgelegd, maar wel hebben alle starters 7 van de 8 rondes gereden en is iedereen goed aan de finish verschenen, wat al een supermooie prestatie op zich is! Uiteindelijk mochten de ervaren Marly van Ditzhuyzen en Eenhoorn’s Dahman de eerste prijs mee naar huis nemen. Zij hebben maar liefst 176,5 kilometer afgelegd met een gemiddelde van 12,79 km/u.

Dat De Veluwe Marathon zo’n populaire wedstrijd is, is begrijpelijk, want er hangt altijd een ontzettend gezellige sfeer. Organisatie bedankt voor weer een mooie geslaagde editie en hopelijk mogen we deze wedstrijd nog lang op de kalender houden!

De uitslagen van De Veluwe Marathon vind je hier.